Recept: Chocolade mousse

Binnen het keto dieet zijn nagerechten soms best lastig te bedenken. Natuurlijk is een bak Griekse yoghurt een optie. Maar met de feestdagen die bijna voor de deur staan zijn we op zoek naar iets unieks! Vroeger, toen we nog niet koolhydraatarm aten, was een van onze favoriete desserts een chocolademousse gemaakt van avocado en banaan. Helaas is de banaan bij het keto dieet geen optie, maar met onderstaand ketorecept zet je een prima alternatief op tafel voor jong en oud!

CategorieFeestdagen, Nagerecht, ZoetMoeilijkheidBeginner

ingredienten chocomousse

Porties2 Porties
Voorbereidingstijd10 minutenTotale tijd10 minuten

 1 rijpe avocado
 100 ml ongezoete slagroom
 50 g gemixte ongezouten noten
 40 g rood fruit (diepvries)
 2 el cacaopoeder
 2 tl koekkruiden
 1 tl gemberpoeder
 5 druppels banaanstevia

1

Prak met een vork de avocado tot mousse

2

Voeg de room, cacaopoeder, banaan-stevia, kaneel, koekkruiden en gemberpoeder toe

3

Maal de noten en het rood fruit (indien diepvriesfruit) fijn in de keukenmachine

4

Schep het mengsel door elkaar en voeg eventueel wat meer room toe indien de mousse te dik is

5

Doe de mousse in een mooi glas en laat ongeveer 1 uur opstijven in de koelkast

Ingrediënten

 1 rijpe avocado
 100 ml ongezoete slagroom
 50 g gemixte ongezouten noten
 40 g rood fruit (diepvries)
 2 el cacaopoeder
 2 tl koekkruiden
 1 tl gemberpoeder
 5 druppels banaanstevia

Stappen

1

Prak met een vork de avocado tot mousse

2

Voeg de room, cacaopoeder, banaan-stevia, kaneel, koekkruiden en gemberpoeder toe

3

Maal de noten en het rood fruit (indien diepvriesfruit) fijn in de keukenmachine

4

Schep het mengsel door elkaar en voeg eventueel wat meer room toe indien de mousse te dik is

5

Doe de mousse in een mooi glas en laat ongeveer 1 uur opstijven in de koelkast

Chocolademousse
Jim

Jim

Gezondheids guru en voedingsexpert

Geef een reactie