Droog trainen Protocol

Binnen het keto dieet zijn nagerechten soms best lastig te bedenken. Natuurlijk is een bak Griekse yoghurt een optie. Ook maakten we eerder deze chocoladevla. Maar met de feestdagen die bijna voor de deur staan zijn we op zoek naar iets unieks! Vroeger, toen we nog niet koolhydraatarm aten, was een van onze favoriete desserts een chocolademousse gemaakt van avocado en banaan. Helaas is de banaan bij het keto dieet geen optie, maar met onderstaand ketorecept zet je een prima alternatief op tafel voor jong en oud!

CategorieFeestdagen, Nagerecht, ZoetMoeilijkheidsgraadBeginner

ingredienten chocomousse

Opbrengsten2 porties
Voorbereidingstijd10 minutenTotale tijd10 minuten

 1 rijpe avocado
 100 ml ongezoete slagroom
 50 g gemixte ongezouten noten
 40 g rood fruit (diepvries)
 2 eetlepel cacaopoeder
 2 theelepel koekkruiden
 1 theelepel gemberpoeder
 5 druppels banaanstevia

1

Prak met een vork de avocado tot mousse

2

Voeg de room, cacaopoeder, banaan-stevia, kaneel, koekkruiden en gemberpoeder toe

3

Maal de noten en het rood fruit (indien diepvriesfruit) fijn in de keukenmachine

4

Schep het mengsel door elkaar en voeg eventueel wat meer room toe indien de mousse te dik is

5

Doe de mousse in een mooi glas en laat ongeveer 1 uur opstijven in de koelkast

Ingrediënten

 1 rijpe avocado
 100 ml ongezoete slagroom
 50 g gemixte ongezouten noten
 40 g rood fruit (diepvries)
 2 eetlepel cacaopoeder
 2 theelepel koekkruiden
 1 theelepel gemberpoeder
 5 druppels banaanstevia

Aanwijzingen

1

Prak met een vork de avocado tot mousse

2

Voeg de room, cacaopoeder, banaan-stevia, kaneel, koekkruiden en gemberpoeder toe

3

Maal de noten en het rood fruit (indien diepvriesfruit) fijn in de keukenmachine

4

Schep het mengsel door elkaar en voeg eventueel wat meer room toe indien de mousse te dik is

5

Doe de mousse in een mooi glas en laat ongeveer 1 uur opstijven in de koelkast

Chocolademousse
%d bloggers liken dit: